INDAHNYA DIRI SAYA :)

My photo
Kuala Lipis, Pahang, Malaysia
Siapa saya?nama saya yang tertera diatas...jadi saya nak ucap terima kasih kepada awak yang sudi menghabiskan masa untuk membaca semua isi kandungan blog saya.awak memang budak baik!!!heheh...tapi lepas ni,jangan segan untuk berkunjung lagi..insyaallah pasti kita akan tetap bertemu... :)

Monday 5 March 2012

Siapa Nak Tahu...Siapa SAYA???:)

NOOR SYUHADA ADENAN.

Pengetahuan semua..
selamat bertemu di muka blog syu...
nak tahu banyak pasal syu kan??

ok..nama syu (noor syuhada adenan)
nak panggil ape??
u all rase ape yang sesuai??
hahahah :D


OKEY!!!
@ SYUHADA
@ SYU
@ HADA
@ MAWAR
Nak pilih yang mana satu???huhuh
semua pun boleh...



syu asal memang dari pahang lah..
so,kalau nak tahu lagi pasal syu,syu ni kuat merajuk..ye ke???
huhu..ye lah ade sikit...

senang citer..jangan kasi syu bercinta..
coz syu sudah terbuang akan indahnya cinta..



nak tahu kenapa???
ramai orang tanya kenapa..
syu akan bagi tahu u all semua..tapi bukan secara terus terang lah...
dalam blog ni jugak...



hmm...syu di lahirkan di pahang...pada 8 mac 1992..so,sekarang dah pun nak hampir 20 an lah..alamak!!!dah nak berumur rupenya...
kata orang tue2 ...dah boleh ade anak..
ala...itu style lama..sekang nak cari lelaki pun payah...kalau dapat lelaki bersongkok pun pasal cinta mesti kalah lah..last2 kecewa..ha...yang tu syu tak suke...


next,syu nak bagi tahu,syu ni memang bnyak gilew pantang larang..kalau rase nak tengok syu jadi singa atau harimau


..cer try bwt..huhu...first,syu tak suke orang nak mungkir janji,janji punye bapak manis,last2 haram!!!hmm...tak payahlah kawan gan syu..
next,syu tak suke orang tu tak ikhlas kawan gan syu..kawan sebab atas niat len..tak payah..lagi...aaarrrrhhh!!!!!!!!!!!!!bnyak lah plak..nanti2 lah syu citer lagi...huhuh

next..nak tahu sal pe lagi......


hmmm...ha!!syu ni suke menulis cerpen or sajak..kalau tyme syu rajin ade lah dalam blog ni monolog cerpen or sajak..kalau tak..tak lah..lagi pun for this year 2011...syu ade komitmen lain yang perlu syu selesaikan..sbg seorang pelajar,anak,ketua,ape lagi ye...???
bnyak lagi..tanggungjawab itu penting...
tanggungjawab itu apa kawan????
AMANAT!!!!!
OK,if u all rase u all perlu selesaikan amanat u all yang lebih penting tolong lah...
back to basic..u all sedih ke,marah ke..
u all nak tahu.,..
syu memang tak dapat nak tolong u all..
melainkan diri u all..
usaha+berdoa+tawakal..
susah ke??
tak susah...
ok...
nak tahu sal pe lagi....
oh..ok syu minat colour pink and purple..dan syu minat bunga rose taw...merah je...
hmm..syu ni seorang yang cerewet..semakin tua semakin cerewet..nasib lah sape yang jadi teman syu..
awal2 syu bagi tahu,syu seorang yang sangat2 memilih..so,if you all x de keje tetap...
u all rase ilmu agama u all tak kuat nak bimbing i...tk payah berharap pe2...sorok papan tari papan,buah keranji dalam perahu..
datang meminang penuh harapan,tak cukup syarat jalan dulu...
ok...
bukan pe....pernah terpikir gak syu...kalau pada zaman sekarang..lelaki atau bakal suami kite tak de kerja tetap...dah lepas kahwin nak makan pe??pasir??alahai..weh,pasir sekarang selori pun mahal...so..selagi ade punca rezeki..cari lah secara halal...kalau agama penuh didada..harta tak de...tak gune..ALLAH tidak membenarkan orang hanya berdoa dan bertawakal if langsung tak nak berusaha..tak de pe gak kan...

so..dah lah...penat lah..nanti syu smbung lagi taw..hahahaahha....salamalaik.....




Hai!!!!!!!!!!!eh..assalamualaikum..

huhu...kite jumpe lagi...
apa yea syu nak citer kat u all...
Hmm...tak tahu lah...
jap!!!Nak pkir...

masa dulu-dulu kan??
syu ni nakal taw..eh,tak lah nakal mana...
agak manja jugak kot...
tak boleh lupe sekali,
syu ni memang langsung tak pandai berdikari..
tapi tu dulu lah
bukan sekarang ok...

next is...
ha...masa syu form 1 syu dapat masuk sekolah berasrama...so,pe yang nak jadi kan kisah...nak tahu ape??
ha...punye gile tak gile...selama setahun syu memang tak akan iron baju sendiri..
melainkan setiap hujung minggu mak akan amik baju sekolah or baju kotor untuk bawak balik dan basuh...
ish2!!!!buruk betol perangai budak syu ni....!!!
kalau tahu di bakal mak mentua alamak tak jadi lah nak buat menantu kan:???
tapi lama kelamaan i know independent is important.!!!
so..syu mula berdikari bila syu form2..masa form1 syu menanggis nak dekat seminggu tahu coz tak pernah berpisah gan family lah kata kan...
huhuhu



masa syu form 2..alahai..tak sangka kot dapat jadi pengawas..so,bile dah jadi pengawas kena lah tunjuk contoh..alahai!!!
contoh ke apa...one day,and the day..memang syu selalu dapat g lawatan coz syu dulu selalu dapat no 1-10 dalam kelas..perlis,kedah,penang...so..ada gak yang dengki..lama kelamaan syu semakin down!!!
arrrhhhh!!!!!!!!gilew betol lah kalau gni akhirnya...
masa syu form3 syu kuat sangat lalai dan main2..no study ,no focus....have love ..

masa syu form 3 banyak gilew dugaan masa form 3 ni gak syu ada geng...waaa....geng..cm samseng je plak dengarnya kan??tak de lah..ioni geng bek punye...

syu tak menafikan semua orang ada perasaan cinta,semua orang ada rasa ingin sayang menyayangi antara satu sama lain.
so,macam tu jugak dengan syu,syu ada suke kat sorang kawan syu ni..masa tu boleh di kategorikan dia paling hensem lah..yealah..
syu kan duk dalam kelompok yang kecil..so,mana lah nampak laki len..

hmmm...kire masa tu syu macam syok sendir lah..
masa syu 1,2,3 syu tak lari daripada seorang pelajar yang memang aktif dengan aktiviti dewan...
mean...puisi,sajak,puisidra,drama,syarahan and others..
so...memang syu jadi anak murid yang di cari untuk event macam tu..
so...syu masa tu terlalu kolot kot dalam menilai mana bek dan mana yang buruk..sampai lah syu menjadi bahan ejekan kawan2 syu...tap after pmr dak tu layan je kot sms syu..siap sayang2 pe lagi..arrhhh!!!ade aku kesah??semua tu kisah lama dan telah pun menjadi kenangan...pasal dak tu jugak aku gaduh gan geng aku sampai tencion aku nak kuar hostel....

after beberapa bulan bercuti,masa aku nak amik result!!!memang malang....just result dapat very low!!!!!perhhh!!!!!!!memang menyesal tak sudah....benda dah berlalu nak ngat buat pe???

so...net year,,syu dah pun masuk form4...
so,mula2 syu stll at sekolah lama tu lah..amik kelas akaun..mak ai...cmne nak masuk belajar memang aku tak bape nak suke mengira..

hahaha
pastu dalam hujung bulan 1 aku dapat tawaran ke teknik...wow!!!!!!!teknik????masa tu dah mula jadi taiko kat hostel...masa form4 tu jugak lah member aku buat taik..memang taik lah..
tapi aku dah maaf kan dia..aku sapa nak marah dia..walau sebesar mana dosa dia..aku dah tegur dah..so,terserahlah soal dia dengan tuhan...bukan aku menentukan dia...dan bukan aku manusia yang sempurna...menjalinakan hubungan sejenis,...
menjadi isu perbualan..memang geng aku masa tu jadi tumpuan ramai kot...
aku as a leader memang tak tahu nak sorok muke kasi kat mana dah..
tak pe lah..dia pun dah berubah kot...

hmmm...

No comments: