INDAHNYA DIRI SAYA :)

My photo
Kuala Lipis, Pahang, Malaysia
Siapa saya?nama saya yang tertera diatas...jadi saya nak ucap terima kasih kepada awak yang sudi menghabiskan masa untuk membaca semua isi kandungan blog saya.awak memang budak baik!!!heheh...tapi lepas ni,jangan segan untuk berkunjung lagi..insyaallah pasti kita akan tetap bertemu... :)

Monday 5 March 2012

Kalau kita tak de kawan,kita nak kawan dengan sape????? :(


lama kelamaan sebenarnya aku sendiri tak tahu,...dulu mybe aku boleh cerita tentang kehebatan frenz aku yang sangat the best..tapi sekarang..adoi....payah nak diungkai dengan kata2 bukan setakat kata2 tapi keadaan sebenar pun payah nak di ungkai,senang citer semua dah berpecah belah...tak de pe pun punca besar..tapi ini lah cabaran terakhir awak...hmmm...first masa lepas cuti hujung minggu,aku terganggu biz member aku,ok mybe silap aku,selepas aku sedari ia terjadi aku stop biz uh..ala setakat jual maggi apa lah sangat,biz besar aku pun masih tak terurus...hmmm..lepas tu aku tak leh buat pe2 juz mintak maaf je..aku ingat semua akan kembali seperti biasa,rupa2 nya kami lama kelamaan semakin dingin dan persahabatan kami semakin hampar.masyaallah,ini lah dugaan di saat akhir.namun aku masih ade abby,pada kali kedua aku dan abby semakin rase disisih secara lebih kritikal dan sangat sedih..tak pe lah..one day,waktu cuti  aku datang sekolah nak study,paz tu aku cam besa study kat sekolah kelas aku lah,tak kan nak g kelas orang len plak kan???betol tak??huhuh...hmmm..lepas tu aku ada confius pada 1 benda lah,paz tu aku call fifi..last pe jadi memang tak de pe..rupe2 dia pun ade kat kawasan sekolah,apsallah payah sangat dia nak tegur,bukan dia tak tahu aku ade,keter aku bukan tak bunyi alarm,nak buat macam mana,orang dah 3.0 ke atas..mana pandang aku yang duduk kat bawah ni....tapi tak kisah,tapi agak terasa .sampai menitis air mata kitaowang...hmmm...tak pe lah..kami dah maaf kan korang...mybe jodoh untuk kita terus bersahabat karib tak panjang walau pun aku dah kenal ka lebih dari 15 tahun....


next,waktu kat sekolah aku memang di asingkan dari keadaan bisa,hari cuti off coz lah kat sekolah dengan abby,nasib bek aku still ade abby,kalau tak memang aku tak bpe nak ade kawan lah...hmmm...tak pe..next..samapai hari ni,aku still bersama2 dengan abby je..bukan dengan orang len dah....so,couple tak de kawan je ramai..tapi aku ade abby je...huhuhu






Saya ada kawan..
kawan saya sangat ramai..
saya sayang kawan saya..
kerana kawan saya adalah sahabat saya...  :-)


pada suatu hari...saya telah dilahirkan ke muka bumi dengan kesempurnaan yang cukup sempurna...
alhamdulillah..saya sudah mampu melihat bumi ciptaan Ilahi..

tapi masa itu,saya masih belum pandai berbicara seperti hari ini..maka pada hari ni..saya nak berceloteh sikit..boleh tak rakan-rakan???

ok...
tak nak citer panjang pun....saya nak citer sal kawan2 je..
masa saya kecik..saya samapi sekrang..saya ade sorang kawan nama dia ANIS DIYANA BINTI BAKHTIAR...
comel je...dilahirkan pada 3 mac..cepat sikit dari syu lah..
hahahah
so..dia akak..dia nie dak pandai..tapi dia baik.sedih ke gembira ke..dia sentiasa dengan aku.kenangan yang aku ingat bersama antra aku dengan dia ialah..mase aku tahun 3..mase2 bulan pose macam ni lah..kitorang nak cari duit sendiri lah konon.dah time 2001 mase tu 50 sen pon dah kire banyak tol tak??
hmm..kitorang beli kertas lukisan..dia bawak penaip.kitowang buat buku sifir,buku simpulan bahasa..jual 30 sen..eh..ade gak untukng..sape kata tak de...hahah..
best gilew..lama2 dah luput..pastu masedarjah 6 aku ingat lagi..aku g koko dengan dia..naik basikal kunci lah dekat masjid..
sekali tu..blik2...tngok kunci basikal dia tak de..bapak punye cuak..dah lah time tu tinggl kitorang berdua je..
dalam kul 6 ptg gitu lah..
hahahha
than....mase ujung tahun dia dapat 5a...aku dapat 4a1c..
sedih kot..
so..terpaksa lah berpisah seketika waktu..
adatlah kan..
huhuhu
:(
pastu..
kitorang still contact...samapi lah sekarang..satu rahsi pun tak de yang tersembunyi..ni syu tulis intro.nak detail sal kenangan kami..nanti syu sambung lagi k..:)





Nak dengar lagi syu bercerita tentang kawan..malas tapi nak jugak tulis tak kira!!hahaha


korang tahu tak..kawan ni banyak dalam dunia ni..ada yang betul2 kita nak jadi kawan ada yang betul2 kite rasa tak kawan pun tak pe..kenapa tmbul perasaan macam tu sedang kan memang kita kena berkawan dengan semua orang kan???
hmmm..nak dengar citer latest aku??
pasal kawan2 kat sekolah lama uh...aku citer kat bawah2 lagi lah..ni citer sal yang tahun ni dulu k...??
ala.....jangan merajuk plak taw~~~:D


Mula je aku dapat tawaran untuk teruskan pelajaran kat lowest 6 semua dah mula lari dari aku..soalan yang paling aku menyampah..tak puas lagi ke pakai baju sekolah..cm shial kan soalan tu...tapi tak pe..aku redha..memang kain kat kedai kain nak aku buat untuk bju sekolah aku je..ahahhaah
tak kisah lah pe dowang nak cakap...


next semua berjalan seperti biasa..
aku ada seorang teman..
teman aku baik dengan aku..nama dia nor afiqah rozikin..
yang aku pelik..aku dengan dia ni memang ditakdir kan untuk bersama kot...dari tadika sampai lah kat up 6 tak pernah berbeza sekolah langsung..tak pelah..atleast nanti kalau sekolah kitorang ada wat reunion tak lah aku g sorang..hahahahaha
tq fifi...
coz sudi jadi kawan aku tahu..
walaupun kita sama2 serabut dengan panggilan orang yang asyik salah kata kita ni kembar..its ok lah..paling tak kalau kita tak kembar..
ada rezeki kita yang dapat anak kembar..betul tak???
hmmm...fifi ni dak yang comel...aku suke kawan gan dia...boleh kata dia bukan kawan waktu gembira je lah..waktu sedih pun dia ada....


dah nak tak nak...korang kena terima gak..fifi ni memang kawan aku...
huhuhu...


next....
nak citer plak sal orang yang semakin hari aku semakin benci...memang aku tak de hak untuk membenci orang sebaliknya faham lah situasi aku ni member,....
ckap bapak punya riak...
cm dia sorang yang kaya...
member aku tak bape suke lah nak citer sal ka...
coz kau punya pakwe dah wat aku hilang percaya dengan ka...
so....salhkan orang yang kau sayang uh..ok//...
ah ..malas nak berceloteh panjang..BOSAN!!!!!!!!!!!
nanti aku cerita lagi lah sal fifi uh...aku nak buat keje len ja...hahahah..
love u..muahx90

No comments: