INDAHNYA DIRI SAYA :)

My photo
Kuala Lipis, Pahang, Malaysia
Siapa saya?nama saya yang tertera diatas...jadi saya nak ucap terima kasih kepada awak yang sudi menghabiskan masa untuk membaca semua isi kandungan blog saya.awak memang budak baik!!!heheh...tapi lepas ni,jangan segan untuk berkunjung lagi..insyaallah pasti kita akan tetap bertemu... :)

Wednesday 9 October 2013

Assalamualaikum...

Dah lama aku tak post kat sini kan..
untuk kali ini,
ku ingin bercerita mengenai sesuatu yang amat berharga dan mengembirakan hidup aku...aku kini dengan izin Allah telah elamat menjadi mahasiswa di UNIVERSITI SAINS MALAYSIA ,PULAU PINANG..
tempoh pengajian aku sememangnya seakan memamah kebanyakan dari usi ku..namun tidak menjadi masalah untuk aku kalau ini adalah impian untuk aku dan keluarga aku..

Pertama kali aku mendapat tawaran untuk melanjutkan pengajian ke sini,sebak berbaur gembira...
itulah kuasa ALLAH ..sungguh hebat perancangannya.adakala ia beri kita ujian kemudia di kembalikan kegembiraan untuk diri aku..

dengan tak sengaja aku telah membina satu lagi pngalaman hidup yang cukup bermakna dan memberi kesedaran kepada aku hebatnya kekuasaan MAHA PENCIPTA.

Bergelar Mahasiswa di sebuah universiti APEX sememangnya seolah2 aku seperti terpijak kilauan permata.
Aku di sini mengambil jurusan kerja sosial selama 4 tahun.

Pada awal,seianya sebagai seorang anak yang manja dan sukar untuk berpisah dengan keluarga memang bukan menjadi kegembiraan untuk aku untuk sekali lagi berpisah.namun ini lah suratan takdir yang menentukan segala yang terkadang tidak pernah menjadi satupun imaginasi dalam pemikiran. :)

Aku disini,alhamdulillah dikurniakan dengan seorang roomate yang baik dan memahami..aku rasa tak kekok tiap kali bersama dengannya..ada perihal yang telah aku kongsi bersama dengannya,ada rasa hati yang telah di selami.

Berita yang menyeronokkan aku adalah apabila berat badan aku sudah menurun sebanyak 6 kilo dalam masa satu bulan sahaja aku berada disini.alhamdulillah..mungkin itu salah satu rezeki aku berada disini.:)
Di sini,aku mana pandai naik bas.komuter Usm BOLEH dikira berapa kali je aku menjejak langkah.hmm...so,always jalan kaki..tak kisahlah jaraknya 3 km sekalipun..:)

Pada mula disini,aku sentiasa dengan  roomate aku..rase homesick memang sentiasa ade..sape tak sedih kan...
tapi ADA satu perkara yang masih dapat aku rungkaikan.kerana aku membiarkan perkara ini seakan terproses sendiri tanpa tindakan dari mana2 pihak..aku tak nak dan aku terlalu serik dengan kisah semalam..

lagi pun aku disini baharu sahaja setahun jagung.malam nak fikir benda yang mengarut..rezeki dari ALLAH juga setiap temuduga yang aku pergi untuk memegang jawatan pasti menyebelhi aku..setakat sebulan ini aku telah memeggang 3 jawatan tinggi di beberapa kelab termasuklah aku sebagai exco wacana minda & profesionalisma di desasiswa cahaya gemilang.

apa2 pun aku bahagia disini..dan tak sabar rase dihati untuk pulang beraya di rumah tak lama lagi..doakan yang terbaik untuk aku ok..love u all..:)

No comments: