INDAHNYA DIRI SAYA :)

My photo
Kuala Lipis, Pahang, Malaysia
Siapa saya?nama saya yang tertera diatas...jadi saya nak ucap terima kasih kepada awak yang sudi menghabiskan masa untuk membaca semua isi kandungan blog saya.awak memang budak baik!!!heheh...tapi lepas ni,jangan segan untuk berkunjung lagi..insyaallah pasti kita akan tetap bertemu... :)

Tuesday 27 December 2011

28 DISEMBER 2011 (RABU)

WAH...setelah kian lama aku meninggalkan blog ni..sebenarnya aku balik kampung,tu je..hahah..
hmm..best gile aku balik kampung ..seminggu aku duk sana,mula2 agak bosan,yelah tibe2 terpaksa berenggang dengan kereta dan family...hmm...hari AHAD 18/12/11 alku balik ke kelantan kampung ku..tujuan aku pulang ke kampung of course lah nak tenang kan fikiran dan jumpe family at sana..hmm..balik kali ni agak berbeza setelah hampir 5 tahun tak menjejak kaki ke dalam keretapi .tiba2 plak nek kete api..cm buang tebiat agaknya..kul 3.30 pagi aku naik kete api senandung timuran...mulanya memang mengerunkan,macam2 yang negatif bermain di fikiran,but tiket dah beli tak kan nak batal kan [plak.hmm...aku balik tak keseorangan..aku bersama dengan adik aku,..hmm..mata dah sememangnya mengantuk...pada masa yang sama kalau nak tahu aku masih lagi diundang dengan masalah kecelaruan cinta..alahai bunyi cm sesak semacam jek kan?/but ini bukan pertama kali aku berdepan dengan masalah dngan jantan keparat macam dia...sebenarnya kalau dulu dia pernah mencintai aku kerana simpati,macam tu gak aku sebenarnya,buka senang aku nak accept dia dengan ikhlas...dalam perjalanan pulang aku berada dalam kereta pi ... keadaan yang meriuhkan suasana hanyalah deruman enjin kereta pi dan terkadang dengan rintis2 air hujan di bumbuing keretapi..aku melayan perasaan seorang diri,lama kelamaan biasalah,pe  lgi tido lah..hahah..
memang ntah pe2.....


Jam 8.30 pagi,aku telah pun sampai di pasir mas kelantan..huhuhu...memang gerun melangkah keluar ditempat orang,sungguh rasa indah di negeri orang,aku melangkah keluar dan mengambil kereta sewa untuk pulang ke kampung ku,dengan memakan masa 30 minit berada dalam kereta sewa yang dipandu oleh seorang pak cik aku hanya memandang pemandangan dan gelagat orang kampung dalam sepanjang perjalanan,sampai sahaja di kampung ku...aku terus masuk ke dalam rumah menemui nenek ku...kelihatan rambutnya yang tidak terurus,dan senyumannya melihatkan gusinya yang kosoang tanpa gusi,gembira menyambut kepulangan aku dan adik..pada mulanya,nenek aku menyangka aku pulang menaiki kereta,ya lah,aku mana boleh berpisah dengan kereta kesayangan aku..hahha...pe2 pun..aku kepenatan,aku lepak dalam bilik dan berbual dengan anak sepupuku,maklumlah sepupu aku semuanya dah pun berumah tangga dan tinggal di negeri2 lain,mana lah ada teman untuk berbual..tapi tyak kisah,aku membiasakan diri dengan suasana...


hmmm..memang amat2 membosankan sesudah solat zuhor,aku nak buat pe,aku mesej ... "h" hmm..insan yang aku nyatakan yang aku bahgia dengan dia di mesej sebelum ni..hmm..ternyata aku tidak dapat menerima kehadirannya untuk diri ku..hmm..its ok,sebelum dia terus menerus bertepuk sebelah tangan lebih baik aku menyatakan hal yang sebanr...walaupun berat untuk aku melepaskan dia,tapi aku terpaksa,kerana aku tidak mahu lagi berada dalam jerat percintaan yang sukar aku pulihkan luka sehingga temp;iasnya terkena padA yang lain..hmmm..dalam masa yang sama aku juga dihubungi oleh dua orang sahabta ku..lelaki,dimana pertemuannya hanya melalui lama muka buku facebook..hmm..but not bad..hmm...lama kelamaan kesedihan hilang kerana dipujuk suasana...hari pertama semakin berlalu,memang membosankan dan membuatkan aku tisdak tahu nak buat apa...hmm..lepas tu,pe eak??


hari kedua,bangun solat subuh,memang itu sudah menjadi kewajipan,setelah selsai,aku sambung tidur lagi,dah cuba bagitahu nak buat pe lagi...punya nyenyak tidur..sampai pukul 10 pagi ..hahaha..buke mata,alahai..malunya...pak sedara aku balik dari besut,terengganu..aku pun selamba buat muka selamba..hahah..lepas tu..tolong memasak lah..macam2 lah...baru lah kecoh cket time uh.hmmm....:)

No comments: